Doğumdan 2-3 hafta öncesinde doğum çantamı hazırladım. Onunla ilgili internette epey araştırma yapmam gerekti, çünkü hastanede nelere ihtiyacım olacağı konusunda biraz kararsızdım. Ve fazla eşyaya karşı olan yapım dolayısıyla da mümkün olduğunca az ve öz, en zorunlu ihtiyaçların ne olduğunu bilmem gerekiyordu. Zaten genel olarak 'doğum çantası ihtiyaç listesi' bir iki farklılık dışında hep aynı. Öyle olunca da herkes gerekli diyorsa at çantaya diyerek hazırlığımı yaptım. Ama teoride gerekli olacak denen şeylerin birçoğuna hiç el sürmeden de geri getirdim. Çünkü hastane zaten bebekle ilgili herşeyi bize sağlıyormuş (tabiki herşeyi faturaya ekliyorlar, niye sağlamasınlar =)
Doğum çantasında olması gerekenler ve benim de gerekli diye düşünüp hazırladıklarım şu şekildeydi;
-2 adet tulum
-1 adet alt-üst bebek takımı
-2 adet body
-2 çift eldiven
-2 adet şapka
-Bebek bezi
-Islak mendil
-Bez mendil
-2 çift bebek çorabı
-Bebek şampuanı
-Bebek losyonu
-Bebek havlusu
-2 adet battaniye
-Kendim için 1 adet gecelik (önü düğmeli)
-Kendim için önden düğmeli 1 adet pijama takımı
-Sabahlık
-Kendim için iç çamaşırı
-2 adet emzirme sütyeni
-Lohusa kilotu
-Ped
-Makyaj malzemesi
-Banyo ve el havlusu
-Meme ucu kremi
-Hastane çıkış kıyafeti
-Göğüs pedi
İşte böyle bir çantamız vardı. Fakat bunların ne kadarını kullandın derseniz %90 ına hiç dokunmadım diyebilirim. Bir kere dediğim gibi, hastane bebekle ilgili herşeyi kendisi sağlıyordu zaten, Çorabına kadar hiç bir şeyi kendi götürdüklerimizden kullanmadık. Hatta hastaneden çıkarken bile kullanmadık çünkü zaten o halini yine bizden başka kimse görmeyecekti. Çocuğu boşuna soyupta ağlatmak istemedik =) Oysaki onu fener bahçe tulumuyla çıkarmak gibi bir düşüncemiz vardı =)
Kendimle ilgili götürdüklerimdense bir kısmını yine boşuna götürmüş oldum. Örneğin makyaj malzemesi =) Çünkü doğum sonrası gerçekten makyaj yapacak halde değildim, nasıl göründüğüm umurumda değildi. Zaten sancısız, tersiz bir doğum geçirdiğim için çokta kötü durumda görünmüyordum. Ama dediğim gibi, kötü görünüyor olsaydım da makyajı umursamazdım o esnada.
Pijama mı gecelik mi konusunda tereddüte düşmüş ve ikisini de yanıma almıştım. Ama sezaryen sonrası kesinlikle gecelikmiş. Hem alttan kanama olduğu için, sürekli doktor gelip kanamayı kontrol ediyor, hem sonda takılıyken pijama çok rahat olmazdı, hem de ameliyat yerine pijama lastiği denk gelmemesi gerektiği için gecelik kesinlikle şartmış. Az kalsın gecelik götürmeyi düşünmüyordum. Gecelik kullanınca doğal olarak sabahlık ta iş yaptı, koridorda gezinirken lazım oluyor.
Loğusa külotlarını hastanede kullandırtmadılar, normal külot giymemi söylediler ama ben hastaneden çıkarken giydim. İyiki de giymişim, normal külotlar ameliyat yerine denk geldiği için rahatsız ediyordu, fakat loğusa külotları biraz daha bol olduğu için daha rahattı. Zaten bir de kanamadan ötürü bebek bezi gibi kocaman bir bez bağlıyorlar altına, o yüzden loğusa külotları da işime yaradı epey bir süre.
Emzirme sutyenini hastanede kaldığım sürede giydirtmediler. Neden giyme dediler bilmiyorum ama keşke dinlemeseymişim. İlk günler göğüs uçlarım zaten çok sızlıyordu, birde geceliğin kumaşı uçlarına değdikçe dayanılmaz oluyordu. Oysaki sutyen takmaya başlayınca rahatladım, sürtünen bir şey olmayınca daha az acıyor ve hatta acısı geçti bile.
Götürdüğüm meme ucu kremini de kullanmadım. Doktor bana başka bir krem verdi, 'garmastan' marka. Önceki kullandığım lansinoh markaydı, fenada değildi fakat sürümü pek hoşuma gitmemişti. Bu krem daha iyi geldi, epey rahatlattı beni. Ama hastaneden gelince pek kullandığımı söyleyemeyeceğim. Çünkü göğüs uçlarım acıyor diye hastanede doktorum bana silikon vermişti, onu kullanmaya başlayınca acısı da epey azaldı. Bir de, anne sütü kremden daha iyiymiş. Her emzirme sonrası sütünüzden biraz ucuna sürün deniyor. Ben de o yüzden ekstra kreme gerek duymadım. Zaten ne olur ne olmaz bebeğe zararı yok dense de belki olabilir, kim bilir. Çatlak, yara vs olmadığı sürece kullanmam herhalde.
Çantamız dışında, görmeye geleceklere yönelik birtakım ufak hazırlıklarımız da oldu. Gerçi çok uğraşamadım yoğunluktan zaman ayırıpta fakat elimden geldiğince bir şeyler yapmaya çalıştım.
Bebek şekerleri için kokulu taş yapan bir bayandan sipariş vermiştim. Fakat doğuma 2 gün kala düşündüm ki o taşlar yetmezse ne olacak, yedekte bir şeylerim daha olmadı dedim ve kendi ellerimle minik yıldızcıklar yaptım.
Bunlar baykuşçuk taşlarımız =)
Bu da yine benim hazırlamış olduğum sepet. Yine son dakikaya kalınmış bir çalışma ama fena da olmadı sanki=)
Kokulu taşlar yetmeyecek diye yaptığım yıldızlar, taşlardan önce tükendi =) Sanırım el emeğim olunca herkesin daha çok hoşuna gitmiş olacak ki öncelikli onları tercih ettiler, bende mutlu oldum tabiki =))
Oda süslemesi için hastanenin doğum paketini almıştık, oradan geldiler süslediler. Çok basit bir süsleme oldu ama onu da son güne bıraktığımız için daha iyisi için fırsatımız olmadı.
Gelenlere ilk sözlerini yazdırmak için defter ve kalem de koyduk, hastaneye gelen herkese yazdırdık. Hastanenin de öyle bir ikramı varmış aslında ama bilmediğimiz için biz kendi defterimizi hazırladık. Eşimin iş arkadaşı fuardan bizim için defter almıştı, bende son akşam kalem ayarladım ona ve gelenlere uzattık. Henüz yazılanları okumadım ama =)
Ayrıca ben de bebeğim için doğumdan önce günlük tutmaya başladım. Henüz düzenli yazamıyorum, oğlumdan vaki bulamadığım için fakat yakında onuda düzene sokacağım inşallah.








