21 Temmuz 2015 Salı

Annelik ve 5. Ay

                    


Oğlum 5 aylık oldu. Bu ay benim için epey yoğun geçti, çalışınca zaman ekstra hızlı geçiyor. Tüm vaktimi oğluma ayırmak istiyorum ama işler güçler malesef engel oluyor. Oğluşta gün geçtikçe daha tatlı oluyor. Sürekli oyun istiyor, ilgi bekliyor. Bir de hareketli ki sorma, hala hiperaktif olabilir mi diye düşüncelerdeyim. Ağlarken bile gözü dört dönüyor etrafta. Ayakta durabilse etrafı dağıtacak. Yürümeye başladığında bizi epey yoracak gibi görünüyor. 
Bu arada epey ayaklarını basar oldu. Oturmaya başlamadan yürüme heveslisi. Yatırmayı bırak oturmak bile kesmiyor onu artık. Ben oturtmaya çalışırken o hemen ayaklarını basıyor. Biraz destekle ayakta durmayı da başarıyor. Herkes erken yürüyecek diyor, bakalım. 
Son zamanlarda -ba ba ba, -be be be gibi heceler çıkarmaya başladı. Ama aralıksız konuşuyor, bütün gün bunları dinliyoruz, neyseki öyle tatlı bir ses tonu varki, insan bütün gün konuşsun istiyor. 
Doktorumuz 6. Aydan önce ek gıdaya izin vermedi ama biz yinede veriyoruz. Daha doğrusu ben pek istemiyorum, malum uzmanların çoğu verilmesine karşılar. Ama kayınvalidem veriyor, bende sesimi çıkaramıyorum. Sonuçta çocukla daha çok ilgilenen o. Şimdiye kadar kayısı mandalina ve elma verdik, gayet güzel yedi. Bu ara tarhana çorbasına başladık, pek beğeneceğini düşünmemiştim ama onu da sevdi. Yalnız yoğurdu sevmedi şimdilik. Zorla yiyor ama onu da alıştıracağız elbet. Bakalım 6. Ayında doktor neyle başlatacak. Bizim zaten başladığımızı bilmiyor, daha evvel söylediğimde kızmıştı vermeyin diye :) 
Tükürük durumu da devam ediyor, bazen azalıyor bazen artıyor. Ama oğluşum sürekli tükürük püskürttüğü için her tarafı ıslak geziyor. Nereden öğrendiyse son günlerde püskürtme olayı başladı, sanki yeterince tükürük saçmıyormuş gibi. Dişten henüz haber yok ama ne bulsa ağzına götürüyor. Herhalde kaşınıyor olmalı. Diş kaşıyıcısı alayım diyorum ama çoğu kişi pek tavsiye etmiyor, çoğu bebek almıyormuş ağzına diye. Yinede denemekte fayda var.
Dahada hareketlendi dedim ya, gündüz uykusuda epey azaldı haliyle. Yatağa koyuyoruz, yerinde durmuyor ki mayışıpta uyusun. Çılgın gibi, dönmeyi de öğrendi artık hiç durmuyor, bir sağ bir sol... Çok zor uyutuyoruz anlayacağın. Neyseki gece uykuları hala iyi. Ama artık 8.5-9 arası uyuyor ancak. Önceden 7.30 gibi yatağa götürürdük, en geç 8. de uyumuş olurdu. Şimdi 8 gibi götürüyorum ama uykuya dalana kadar 9.u buluyor bazen. Sabahları da 6-7 arası uyanıyor çoğunlukla.   
Bizimki daha tam oturmaya bile başlamadı ama oturağa alıştırıyoruz onu şimdiden. Hergün birkaç dakika oturtuyoruz, çoğunlukla kaka veya çişini yapıyor ama tabi tesadüfen denk geliyordur. Yine de şimdiden alışması iyi oluyor, ilerde oturaktan korkmaz böylece. 
Havalar ısınınca artık sıklıkla dışarı çıkartır olduk ama fena alıştı sokaklara. Hiç eve girmek istemiyor. Tabi alışması işime geliyor, böylece eve kapanmak zorunda kalmıyoruz :) Birde yürüse, onunla sokaklar daha keyifli olacak, ama evde de hiç durmayacak, bakalım birdahaki ay bizi ne süprizler karşılayacak :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder